Bestuur Regio Utrecht (BRU) belooft heldere reactie op klachten over busvervoer in Hoograven e.o.
Het Regiobestuur Utrecht reageerde op 20 februari 2013 schriftelijk en telefonisch op een tweet van @WijkkrantAanzet en berichtgeving op deze website over (klachten over dienstverlening en de verschraalde dienstregelingen van) het openbaar vervoer in Hoograven.
En passant beloofde het BRU een duidelijk, op Hoograven gericht, stuk als reactie op de protesten tegen veranderde en verdwenen buslijnen in ‘onze wijken’. Dat artikel zal deze website dan graag plaatsen. Wel moeten we bij voorbaat begrijpen dat er minder geld beschikbaar is voor bussen dan vroeger.
klagen mag altijd
BRU: “U stuurde vandaag een tweet die de indruk wekt dat inwoners van en reizigers in de regio Utrecht na 4 maart niet meer kunnen reageren op het OV in de regio. Niets is minder waar! Een ieder die dat wenst kan te allen tijde klachten, opmerkingen en suggesties sturen aan BRU of de vervoerders (GVU & Connexxion)”
logische deadline
“Echter, wanneer zij specifieke aandachtspunten willen meegeven naar aanleiding van de uitgangspunten die BRU heeft opgesteld voor het OV in 2014 (zie onze website voor meer informatie daarover), dan geldt logischerwijs een deadline. De reacties op de uitgangspunten die vòòr 4 maart zijn binnengekomen, worden meegenomen in het besluitvormingsproces naar de dienstregeling voor volgend jaar”.
verwarring
“Wellicht dat onze oproep voor verwarring heeft gezorgd, daarom deze korte toelichting. Mocht u nog vragen hebben, neem dan vooral contact op”.
Dat deed Aanzet met de volgende vragen (waarop dus, zo is beloofd, nog een heldere nadere toelichting zal volgen):
- waarom?
- Waarom reageert u niet via het twitteraccount @RegioUtrecht?
- Heeft u ook een reactie op DIT bericht; Karima’s klaagzang over OV-bussen en -busjes in Hoograven. Terecht??
- Heeft u ook een reactie op dit bericht; SP-vragen aan B&W Utrecht over de consultatieronde openbaar vervoer 2014 ?
- Heeft u ook een reactie op 11 berichten hier ?