Politie Utrecht trots op filmpje(s) Heterdaadcampagne 112
Hoewel men elkaar in de reclame- en communicatiewereld dood gooit met tientallen prijzen en andere felicitaties, is de Politie Utrecht best trots op een nominatie voor de ‘SAN Accent‘, een prijs die jaarlijks wordt uitgereikt door de Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN). De Politie Utrecht was opdrachtgever van reclamebureau LBI Lost Boys voor de "Heterdaadcampagne 112", dat o.a. het suspense-achtige filmpje (-klik:-) "Herken de signalen; kraakt-ie ‘m of kraakt-ie ‘m niet?" opleverde. Deze interactieve filmpjes spelen zich af in Utrecht, Maarssen, Nieuwegein en Amersfoort.
Tussen 9 november 2009 en 28 februari voerde het politiekorps Utrecht campagne om inwoners van de regio Utrecht te laten weten dat zij in verdachte situaties rondom autokraak ook 112 kunnen bellen. (Zie ook: "1-1-2 daar pak je ook daders mee")
De SAN reikt jaarlijks communicatieprijzen uit in 10 categorieën en de Heterdaadcampagne 112 van de Politie Utrecht/Lost Boys is één van de 17 inzendingen voor de afdeling ‘Non-profit/Overheid’. Op 27 mei wordt bekend wie er allemaal SAN-prijzen ("een fraai vorm-gegeven RVS kubus met inscriptie") in de wacht hebben gesleept